SNEEUWBEESTEN
Inclusief garderobe en drankje
regie: Titus Tiel Groenestege | klankbord en tekstbijdrage: Peer Wittenbols
Maartje en Kine bezorgen u een wervelend midwinterfeest. Het hypermuzikale cabaretduo, dat evenveel van Schubert als van Frans Bauer houdt, neemt u daarbij mee op een vlucht langs alle continenten en laat horen en zien hoe men daar het feest van het Licht viert. Verwacht een rijke avond vol poëzie, kolder, kerstklassiekers én betoverende sages. Bovendien zijn er gastoptredens van bekende en onbekende Nederlanders. En alsof dat nog niet genoeg is, Gospelkoor Dabar zingt ook mee in de voorstelling! Kortom: ‘SNEEUWBEESTEN’ is een flonkerende voorstelling voor de donkere dagen. Humoristisch én ontroerend, virtuoos én verrukkelijk plat.
www.maartjeenkine.nl
Theaterparadijs ***** over ‘Hoge Noot’:
“Weergaloos muzikaal grappig.”
De Telegraaf **** over ‘Hoge Noot’:
“Een klinkend feest.”
Dagblad van het Noorden over Maartje & Kine:
“Zowel tweestemmig als harmonieus in vocale vertolkingen zijn ze flonkerend bedreven op diverse instrumenten, de viool en de vleugel, een blokfluitje, de banjo, accordeon en basbalalaika.”
Sluikstort
Inclusief garderobe en drankje
tekst en spel: Pieter Jouke | regie: Annelies Herfst
Dit is de zevende voorstelling van Pieter Jouke. En zoals hij altijd zegt: ‘Ik maak eerst zes oefenvoorstellingen.’ Valse bescheidenheid, zag Theaterkrant: “Jouke verzuchtte eens dat hij van zijn beroep z’n hobby had gemaakt. Met ‘Laars Lappen’ moet die situatie nou toch eens echt afgelopen zijn, want Pieter Jouke is niet alleen heel grappig, maar ook heel goed.”
Mocht u nog geen show van hem hebben gezien, dan kent u Jouke wellicht van ‘De Staat van Verwarring’, het programma waarin hij met absurdist Ronald Snijders smakelijke grappen en klinkklare onzin de zaal in slingert. Ook maakt hij deel uit van het schrijversteam van ‘Dit Was het Nieuws’. En solo kan hij er dus ook heel wat van.
www.pieterjouke.nl
Theaterkrant over ‘Laars Lappen’:
“Jouke verzuchtte eens dat hij van zijn beroep z’n hobby had gemaakt. Met ‘Laars Lappen’ moet die situatie nou toch eens echt afgelopen zijn, want Pieter Jouke is niet alleen heel grappig, maar ook heel goed.”
Het Parool over ‘Laars Lappen’:
“De wat serieuzere Jouke bevalt prima. Het laatste deel van de avond, geheel gewijd aan zijn vader, ontroert en laat zien wat een goede verteller hij is geworden.”
Scenes over ‘Laars Lappen’:
“De voorstelling is op geen enkel moment oppervlakkig. Het is een mooie mix van woordgrappen, scherpzinnigheid, absurdisme en kwetsbaarheid. Intelligent gemaakt door een innemende maker.”
Hoe Vind Je Het Zelf Gaan?
Inclusief garderobe en drankje
Wegens aanhoudend psychisch herstel komt Marjolijn eindelijk toe aan problemen die níet in de DSM-5 staan. Bijvoorbeeld: hoe verbind je je écht met anderen? Hoe accepteer je jezelf, ondanks je chagrijn, overgewicht, besluiteloosheid, geklaag en verwrongen zelfbeeld? Moet communicatie altijd geweldloos verlopen? Hoe dun is de grens tussen assertiviteit en agressiviteit? Durf je je psycholoog tegen te spreken, de mindfullnesstrainer met rozijnen te bekogelen en tips van bezorgde leidinggevenden te negeren? Of gaan we gewoon doen wat de wereld van ons lijkt te verwachten?
Eén ding móet: humor. Het liefst een beetje zwarte. Samen met mooie liedjes.
Het publiek over Van Kooten:
“Vreselijk gelachen… dit is beter dan therapie!”
“Heel veel herkenbaarheid en veel gelachen”
“Het is goed dat er op deze wijze mogelijk meer begrip ontstaat voor mensen met een overactief hoofd”
“Ik heb echt luid gelachen wat ik zeer zelden doe, ik ben meer een glimlacher”
“Vooral hoe je de vergelijking maakte met fysieke kwalen, echt hilarisch”
“Mijn vriendin zat die dag niet lekker in haar vel maar ze knapte zienderogen op tijdens de voorstelling”
Dagblad van het Noorden:
“Van Kooten etaleert geen glamour, evenmin pretenties. Ze verspreidt de kracht, de flair, de intonatie en de ambitie van een theaterpersoonlijkheid met doordacht relativeringsvermogen.”
Tinderella
Inclusief garderobe en drankje
Nilgun Yerli is weer terug in Nederland, in het theater en vooral bij zichzelf. Er is de laatste twintig jaar veel gebeurd in haar leven. Ze emigreerde naar Istanbul, New York en London, voelde zich nergens zo thuis als hier en kwam terug. Getrouwd, moeder, gescheiden, werkeloos. Inmiddels vijftig jaar oud, maar geen echtgenoot, geen baan, geen roots, niets dat verbindt. Wat doe je dan?
In ‘Tinderella’ gaat ze op zoek naar de Grote Liefde en daarmee naar zichzelf. Gaandeweg de voorstelling komt ze uit bij het gewone leven dat natuurlijk helemaal niet gewoon is. Want in die wereld van de kleine liefde, daar is gewoon alles al. Je moet het alleen zien, léren zien.
Het Parool:
“Yerli blijft een boeiende theatermaker. In de beschrijvingen van haar dates roept ze fraaie beelden van eenzaamheid op.”
Theaterkrant:
“Prachtig van taal. (…) Yerli is een onderhoudende en intelligente schrijver met een volstrekt eigen geluid.”
Halverwege
Inclusief garderobe en drankje
regie: Pieter Bouwman
Geboren en getogen Tukker en rasverteller Thijs Kemperink valt met zijn verhalende programma’s en herkenbare stijl in de smaak bij een steeds groter publiek. En de verhalen gaan door, want Thijs is inmiddels veertig en voordat hij aan de volgende veertig jaar begint, wil hij eerst terugblikken op de eerste helft. Gaat hij verder op dezelfde manier of moet het toch anders? Het is nog geen tijd voor een cabrio en een twintigjarige minnares. Al rijdt hij wel in een SUV, want dan hoeft hij niet zo laag in te stappen.
www.thijskemperink.nl
Dagblad van het Noorden:
“Thijs Kemperink is het sterkst op dreef in een knetterend komisch spervuur over onderwerpen die dichtbij huis liggen”
DISCLAIMER
Inclusief garderobe en drankje
Blauwe Vinkjes was finalist op Cameretten 2021 en won een jaar later de Publieksprijs van het Amsterdams Studenten Cabaret Festival. Kevin van den Berg en Manon Blaauw gooiden hoge ogen met hun actuele cabaret, liedjes en vlotte tempo.
‘DISCLAIMER’ is een razendsnelle voorstelling vol actualiteiten en absurditeiten, waarin het tweetal spelend en zingend herkenbare karakters en typetjes neerzet. Welke disclaimers moeten er anno nu worden geplaatst, vragen ze zich daarbij af. Wat kan er nog wel en wat niet? Ontmoet de hippe influencers Look en Luna, volkszangers Koos en Alberta en de iets te trotse weddingplanners Saskia en Rufus.
www.blauwevinkjes.nl
Juryrapport Cameretten:
“Als enige act binnen het festival mikt dit duo vol op (politiek) engagement en dat is spannend, zeker in deze roerige tijd.”
Scénes:
“Kijken naar dit duo is vooral aantrekkelijk vanwege het hoge tempo, de innemende presentatie en het lef dat ze uitstralen.”
Vluchtweg Vrijhouden
Inclusief garderobe en drankje
Tekst en spel: Kees van Amstel
Regie: Lebbis
Waarom vluchten we toch zo graag? Voor verantwoordelijkheden, voor stress en voor elkaar? Kees van Amstel vlucht ook graag, maar dan voor z’n plezier. Kees houdt z’n vluchtweg altijd vrij, of zoals hij het noemt: reizen. Reizen naar gewone en ongewone werelden. Thuis, in z’n hoofd, in ’t onderwijs, maar eigenlijk is de hele wereld nu wel een keer aan de beurt. En wat fijn dat Kees werkelijk van elke situatie iets komisch weet te maken (zegt De Volkskrant). De Telegraaf noemt hem een sterke verhalenverteller met gouden grappen, dus, zoals gewoonlijk, gaat u weer lachend de zaal uit. Zin om even te vluchten? Kom dan snel naar het theater want in zijn vierde solovoorstelling gaat u weer iets meemaken. En lachen. Veel lachen.
Net Alsof (try-out)
Briefje van Jochem Myjer
Lief publiek,
Na ruim vier jaar afwezigheid sta ik te popelen om jullie weer te zien. Eigenlijk is het altijd de bedoeling in een tekst als dit om te vertellen waar de nieuwe show over gaat. Maar de leukste kinderfeestjes waren vroeger altijd de feestjes waar op de uitnodiging stond: ‘Neem je zwembroek mee, maar ik ga niet zeggen wat we gaan doen’. Toch?
Liefs,
Jochem Myjer
NB! De kaartverkoop verloopt via Djebber, een ticketplatform van impresariaat De Keet voor cabaret & comedy. Hier koopt u op een veilige en eerlijke manier smarttickets voor populaire voorstellingen.